20 grudnia 2009

lukrowane i jabłkowe

Jeszcze lukier. Jedno, drugie, trzecie opakowanie. Jestem łasuch na ciasta z grubą warstwą lukru. Skończone. Wstawiłam na stolik w garażu zamiast do lodówki. Tam jest wystarczająco chłodno. Przez trzy dni dojrzeje jabłkowy rarytas herbatnikowy.
O czym mowa?

W połowie października Tomek przyniósł urodzinowe ciasto. Przepyszne. Po wielokrotnych prośbach poprosił małżonkę o przepis, albowiem ona jest stwórczynią tego smakołyku, który właśnie przygotowałam na świąteczny stół.
Przepis jest tak prosty, że trudno znaleźć powód, by go nie wypróbować.

Składniki:

mus z jabłek, ok. 1,5-2 litry
1 margaryna
1 szklanka cukru
szczypta cynamonu
2 galaretki pomarańczowe
2,5/3 duże paczki herbatników

Przygotowanie:
Mus, margarynę, cynamon i cukier podgrzać, a na koniec dodać 2 galaretki w proszku. Układać warstwę herbatników i warstwę musu. Mus musi być gorący. Z tej ilości wychodzą 4 warstwy. Na ostatnią wylać gorący lukier.
Lukier można przygotować z ok. 1 szklanki cukru pudru, 3 łyżek wody i kropli olejku migdałowego. Zamiast tego kupiłam 3 gotowce i odgrzałam wedle zaleceń.


Uwagi:
Przygotowałam mus z ok.5 kg jabłek. Obrałam i starłam na grubej tarce, po czym przegotowałam do jednolitej konsystencji. Wyszło ok.2,5 litra, idealnie na dużą blachę.
Herbatniki tzw. Bonitki wynalazłam smaczne i niedrogie w Biedronce. Z 3 dużych paczek zostało 5 ciasteczek. Do otrzymanej ilości musu użyłam 3 opakowania galaretki z owoców o smaku owoców tropikalnych :)

C. d. n.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...