31 stycznia 2010

trikonasana

.

Trikonasana - asana szczęścia i pomyślności.
Lubię tę asanę, bardzo. Towarzyszyła mi, pewnego dnia, tam na górze, tak jak obiecałam Joasi.
I przed tym dniem, podczas spotkań w szkole jogi "Powitanie Słońca".
I potem, a także dziś, bo World Yoga Day - Światowy Dzień Jogi pod patronatem Amnesty International stał się okazją do wspólnej medytacji, wyciszenia, podzielenia energii uważności, łagodności, życzliwości, wsparcia. Niedzielne południe ostatniego dnia stycznia to także czas spotkań i rozmów i długiego zimowego spaceru w słońcu. Pozostała ze mną cisza, która rozprzestrzeniła się głębiej, i rozciągnięte bardziej, niż na co dzień, tu i ówdzie ciało, które mówi: dobrze mi, pamiętaj, że tak jest mi dobrze. Lubię, kiedy o mnie pamiętasz.

Czasem pamiętam więcej i rozciągam je porannie wykonując asany Powitania Słońca, czasem nawet wyskoczę na basen popływać, a czasem zasiedzę się przed kompem, zabiegam w krzątaninie i czuję, jak prosi o relaks, o zatrzymanie, o uwagę.

zaczynamy


jak drzewo rosnę, może urosnę...

rozluźnienie


******



Czym jest Joga
?
zapytał dziś pan redaktor z telewizorni.

Joga jest jak oddech: codziennym uważnym życiem, jednością ciała, umysłu i ducha, harmonijnym przepływem, falowaniem, w górę i w dół, otwarciem i zamknięciem. Jednością, całością, ciszą, miłością.
Jest sztuką i nauką odkrywania duszy.
Foto: AW, MJ

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...