8 sierpnia 2010

Mapa Marzeń w praktyce

.

Jeżeli jakieś marzenie sprawia, że czujesz się szczęśliwy, twoim obowiązkiem wobec Boga i natury jest bezzwłoczne przystąpienie do jego realizacji

Stewart Brand



Mapę Marzeń wykonuje się na Początku czegoś Nowego. Na Początku Nowego Roku kalendarzowego, na Początku wiosny, kiedy Natura budzi cały świat ze snu zimowego, na Początku kolejnego etapu życia. Każdego dnia może zdarzyć się Początek czegoś Nowego, każdego dnia można zacząć od Nowa i zapracować na kolejne miłe wspomnienia.

***

Moje warsztaty to przygoda składająca się z następujących elementów:

1. Świadomość własnych potrzeb: gdzie jestem, co myślę o sobie?

2. Praktyka świadomego życia poprzez samoobserwację myśli, emocji, ciała, czyli tzw. minuta samoświadomości.

3. Praktyka samoakceptacji: jest tak, jak jest! jestem taka, jaka jestem!

4. Praktyka odpowiedzialności za siebie: Nikt nie nadejdzie! Deklaracja Odpowiedzialności.

5. Praktyka asertywności: Jestem ważna! Jestem wyjątkowa! Mam prawo do istnienia!

6. Praktyka życia celowego: czego ja tak naprawdę chcę dla siebie?

7. Wzmacnianie wewnętrznej spójności: patrzę sobie w oczy i lubię siebie!

8. Sztuka kreowania swojego życia: marzę i wierzę w swoje marzenia - Mapa Marzeń


***

Mapa Marzeń:
jestem gotowa przyjąć to, co dla mnie najlepsze!

Gotowość do stworzenia nowej wizji swojego życia jest wyrazem Twojej wiary w swoje możliwości. Jest śmiałą deklaracją pełnego zaangażowania się i wzięcia odpowiedzialności za swoje życie. Jest udzielonym sobie zezwoleniem na powtórne prześledzenie swoich marzeń określających, czym chciałabyś być, i sprawieniem, by te marzenia się ziściły. Mając nową wizję, spojrzysz w przyszłość z pozytywnym nastawieniem.

Do stworzenia nowej wizji Twojego życia potrzebna jest kartka papieru, wyobraźnia i odwaga. Nowa wizja uwalnia Cię od ograniczeń przeszłości i otwiera przed Tobą nowe możliwości. Puść wodze wyobraźni - niech galopuje wolna i nieokiełznana. Kiedy pragnienia, marzenia, nadzieje i fantazje przyjdą Ci do głowy, zapisz je. Zapisz wszystkie nowe możliwości, rzeczy czy warunki życia, jakich pragniesz.

Twoja wizja będzie się mieniła wieloma kolorami. Uzupełniaj ją szczegółami, fotografiami, wycinkami z kolorowych czasopism.

Mądrością jest rozumienie wymogu równowagi w życiu: nasze cele powinny obejmować nie tylko karierę, ale także rodzinę, przyjaciół, zdrowie oraz intelektualny i duchowy wymiar życia. Używaj precyzyjnych sformułowań. Metoda jest skuteczna wówczas, kiedy Twój obraz jest dokładny.

Czytaj, oglądaj, wizualizuj swoją wizję trzy razy dziennie. Rano po przebudzeniu, w połowie dnia i przed pójściem spać. Od czasu do czasu w ciągu dnia pomyśl o zmianach, które chcesz wykreować. Nie wyjawiaj swoich cudownych planów - to rozprasza energię. Pozostawaj elastyczna i otwarta na wewnętrzne impulsy - one informują Cię o tym, w jaki sposób możesz zdobyć to, czego pragniesz.

***

Przygotowalnia techniczna:

duży arkusz niezbyt sztywnego bristolu w ulubionym kolorze
klej, nożyczki
kolorowe pisaki
wycinki z czasopism obrazujące najskrytsze marzenia, świeżo odkryte marzenia, to co lubimy, to do czego zmierzamy... (zabrałam ze sobą stertę czasopism sprzed lat, podróżniczych, wyposażenia wnętrz, idealne do twórczej pracy, żeby marzyć, inspirować wyobraźnię, ożywiać uśpione najskrytsze pragnienia i jeszcze więcej chcieć dla siebie)



Przygotowalnia teoretyczna?

Wszystko, co już czujesz i wiesz oraz kolejna, uważna projekcja filmu "The Secret".

Do dzieła!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...