9 września 2010

il bel far niente, czyli słodkie nieróbstwo

.
Imieniny miesiąca a deszcz pada i pada...


Jestem przy Tobie. Kocham Cię. Nie przeszkadza mi, że musisz przepłakać cała noc, i zostanę z Tobą. Jeśli znów potrzebny ci lek, nie wahaj się, weź go... ja i tak będę Cię kochać. Jeśli nie potrzebujesz leku, też będę Cię kochać. Nie ma niczego, co mogłoby odebrać moją miłość. Będę Cię chronić aż do końca, a i po śmierci wciąż będę Cię chronić. Mam większą moc niż Przygnębienie i więcej odwagi niż Samotność i nic nigdy nie wyczerpie mych sił.


W połowie stycznia 2008 roku Adaś w odpowiedzi na mój rozpadający się stan istnienia rzekł:
koniecznie przeczytaj te książkę, jest idealna dla Ciebie.
Krzyknęłam na niego ze złością: nie chcę niczego czytać, chcę głębokiego spokoju, a on na to: przeczytaj, jeszcze mi podziękujesz.

Nie pamiętam, czy kupiłam, czy dostałam odeń w prezencie. Nie mając nic lepszego w zanadrzu czytałam, i z dnia na dzień wewnętrzne światełko stawało się coraz większe i jaśniejsze. Po pewnym czasie zaczęłam znów uśmiechać się do siebie i marzyć i szukać.

Okruchy języka włoskiego, który uwielbiam

e l'Amor che move il sole e l'altre stelle...

Czysta poezja!!!

Włochy to kraj, który przypadł mi do gustu bardzo, ludzie, wśród których czuję się swobodnie, lekko i radośnie. I jeszcze Indie i Bali, o których marzę, ba, już czuję zapach gęstego powietrza i ciepło słońca, jakbym tam kiedyś była; tam daleko czekają na mnie magiczne miejsca. I Elizabeth, jak ja, poszukująca swojego głosu, kontaktu z duszą i własnego sposobu na życie - bycie sobą dla siebie.

Nigdy nie zapominaj, że kiedyś, dawno temu, w chwili nieuwagi, rozpoznałaś w sobie przyjaciela.

Minęło wiele miesięcy. Codziennie doświadczam siebie na wiele sposobów. Dotarłam do cudownego uczucia zrozumienia il bel far niente i coraz częściej jestem spokojna, jak... jak oaza spokoju. Oczywiście, jakaś część mnie lęka się, bo jest wytresowana na działanie, kombinowanie, planowanie, udowadnianie, zasługiwanie. I jest już nowe niezwykłe coś, co jest prostą radością istnienia, czystego przeżywania emocji, odczuwania życia takim, jakie mi się odsłania.

The beauty of doing nothing, bez-wysiłkowe smakowanie czystego istnienia w ludzkiej formie.
Otrzymałam od nauczyciela angielskiego wersję oryginalną i postanowiłam wrócić do tej historii od innej strony i z innego powodu. Czy ten eksperyment się uda? Chętnie się przekonam, nawet jeśli potrwa nieokreślony długi czas.




Dostałaś życie; Twoim prawem, jako istoty ludzkiej, i obowiązkiem zarazem, jest znaleźć w nim coś pięknego, i nawet gdyby było bardzo małe, to jest Twoje, własne.



cytowane fragmenty: Elizabeth Gilbert " Jedz Módl się Kochaj"/"Eat Pray Love"
foto google

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...