28 stycznia 2010

bon appetit

Potrzeba tylko dwóch przypraw wyjątkowych: czasu i miłości - do ludzi i do gotowania

Julia Child


Słowo się rzekło. Obejrzałam jeszcze świeżutki film, z minionego lata, jesieni. Pamiętam zapowiedzi - zapowiadał się smakowicie i smakowitość stała się tematem środowego wieczora. Apetyt mój pobudziła tarta czekoladowa, która jako pierwsza pojawiła się na stole w mieszkaniu Julii i Eryka nad pizzerią w Queens, i zjadłabym połowę tej pyszności na przystawkę, zaś wyzwaniem stała się luzowana kaczka zapiekana w cieście, stanowiąca ostatnie danie w projekcie Julii Powell, opartym o książkę kucharską Julii Child.

Zanurkowałam do neta, by dowiedzieć się więcej, albowiem film jest oparty na faktach: pamiętnikach dwóch kobiet o imieniu Julia, które dzieli czasowo dwa... nie! trzy pokolenia. Obydwie kochały i były kochane, lubiły jeść, a gotowanie dlań było oderwaniem się od codzienności, zabawą i pasją zarazem. Nauka gotowania zmieniała ich życie i z czasem zmieniała świat wokół nich poprzez publikacje, i książek, i bloga.
Urzekająca jest prostota opowieści dyktowana prostotą życia, codziennością, którą dzień po dniu wypełnia spontaniczne, radosne działanie tak, jak w duszy gra. Jednocześnie przekonuje mnie konsekwencja w realizacji krótkotrwałych celów oraz ich znaczenie w drodze do spełnienia marzeń. Jest w tym jakaś magiczna sztuczka, która mnie zaczarowała, wyłączyła na chwilę ze świata zewnętrznego, zatrzymała z poczuciem, by coś mam tutaj do zrobienia. Dla siebie.
Film jest ciepły, wzruszający, mądry, na dodatek lekki, łatwy i przyjemny. Tak, tak, to możliwe. I rarytas, czyli rewelacyjna w swej roli Meryl Streep.
:)
Póki co..., no właśnie! Zanim 'poczuję bluesa' z wiedzą, która do mnie przyszła wraz z tym filmem, szukam przepisu na wy-luzowaną kaczuchę, która nie tylko wygląda apetycznie, ale i zapowiada rozkosz dla podniebienia. Warto sprawdzić i wypróbować przy najbliższej towarzyskiej okazji.


Julia & duck's last recipe
Foto: Google

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...