3 października 2010

jadamy kasztany

.


Zanim przebudziła się na dobre niedziela, zanim obudzili się moi sąsiedzi i sąsiedzi moich sąsiadów, a miasto otulała jesienna mgła, wybrałam się zbierać kasztany. Śródziemnomorskie kasztanowe drzewa oglądam codziennie przez okno po drugiej stronie płota. Porastają skraj starego lasu w uroczy sposób kreśląc linię krajobrazu.
Późną wiosną, później niż tradycyjne kasztanowce, zakwitają w kremowym kolorze i pachną intensywnie, gęsto, jak budyń waniliowy z dodatkiem charakterystycznej woni, która na tyle drażni nozdrza sąsiada, że kicha głośniej i częściej niż zwykle wiosenną porą.
Październik to czas ich dojrzewania. Pierwsze zielone włochate i bardzo kolczaste kuleczki leżą na ziemi i zwiastują egzotyczne zbiory. Większość owoców grzeje się jeszcze w słońcu i czeka na swój czas spadania. Za jakiś czas. Niebawem. Mam ogromną ochotę złowić trochę okazów. Czyżbym zaplanowała polowanie na kasztany? Tak, tak, albowiem chętnych na pieczone rarytasy jest wielu. Kto rano wstaje ten ma dużą szansę.



4 komentarze:

  1. Jakie fajne, takie włochate... :) Pełne jesiennego uroku, sprawiają, że banan pojawia się na twarzy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. :) Asieńko, wygląda na to, ze bananowe życie zafundował mi los, bo wyglądają rozkosznie w każdej chwili jesiennego dnia, kiedy patrzę przez okno, i kiedy je podnoszę z ziemi kłując dłonie, i kiedy patrzę, jak się w domku otwierają pod wpływem ciepła.
    Serdecznie pozdrawiam i życzę ładnej niedzieli

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyglądają rewelacyjnie ! A ich przyrządzanie to tajemnica, której nie dane mi było do tej pory poznać :) Nie mam nawet pojęcia co się z nimi robi... Niewiedzę wynagradza mi jednak ich przezabawny urok :) A tak na marginesie, kasztany, kojarzą mi się z czymś bardzo luksusowym - z truflami. Sama nie wiem dlaczego :)
    Pozdrowienia na początek tygodnia

    OdpowiedzUsuń
  4. mam to samo skojarzenie :)
    a o pieczeniu kasztanów też niewiele jeszcze wiem, choć od 6 lat z nimi sąsiaduję, to nie miałam okazji zbierać, bo cieszą się ogromnym wzięciem przyciągając dzieciaki i dorosłych z okolicy :)
    uściski na słoneczny czas

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...